19:58 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاهش قیمت نفت

همسایگان ایران چقدر ذخایر ارزی دارند؟
ماد برتر- عربستان بیشترین میزان ذخایر ارزی را در بین همسایگان ایران دارد.
رقابت شدید عراق و عربستان بر سر مشتری نفتی قدیمی ایران
نماد برتر- عربستان سعودی و عراق که بزرگترین تولیدکنندگان اوپک هستند، با یکدیگر برای برتری در بازار نفت هند که سومین واردکننده بزرگ نفت در جهان است، رقابت می‌کنند.
دریافت وام از صندوق بین المللی پول، فرصت یا آسیب؟
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی گفت: پرداخت این وام باید در چهارچوب قوانین مدنظر آمریکا انجام شود و باید گزارشهای مرتبی از اقتصاد ما به خزانه داری آمریکا انجام شود و این رویه خود اقتصاد را با مخاطره مواجه میکند.
راهکار جهش تولید در صنعت قطعه‌سازی
نماد برتر- به اعتقاد دبیر انجمن سازندگان قطعه و مجموعه های خودرو، باتوجه به عملکرد قطعه سازان و خودروسازان در ماه های پایانی سال و تحقق رونق تولید، چنانچه مشکلات از جانب تامین و کنترل قیمت مواد اولیه و ارز برطرف شود، نقدینگی از محل سوددهی ها تامین و جهش تولید محقق خواهد شد.
کاهش قیمت نفت درپی گسترش کرونا
نماد برتر- قیمت نفت روز جمعه درپی گسترش شیوع ویروس کرونا در کشورهای دیگر علاوه بر چین و نگرانی‌ها نسبت به تقاضا برای سوخت کاهش پیدا کرد.
کاهش رشد اقتصادی خاورمیانه
پایگاه خبری راد: بانک جهانی با توجه به کاهش رشد اقتصادی کشورهای منطقه، پیش‌بینی خود از وضعیت اقتصادی خاورمیانه را تغییر داد.
تهیه سناریوی نفت ۲۵ دلاری در روسیه
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی روسیه در پیش‌بینی جدید خود احتمال کاهش قیمت نفت تا رکورد ۲۵ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۲۰ را مطرح کرد.
اوپک به معجزه نیاز دارد
پایگاه خبری راد: بر هیچ کس پوشیده نیست که اوپک با اتکا به کنترل عرضه به منظور تقویت قیمت نفت به شکلی که مطلوب اعضایش باشد، خود را در مخمصه انداخته است.
اوپک دست به کار می‌شود؟
پایگاه خبری راد: اوپک در نظر دارد در نشست کمیته نظارتی این گروه که ماه میلادی آینده برگزار می‌شود، به کاهش قیمت نفت واکنش نشان دهد.
عراق منکر دادن امتیاز به آمریکا برای تجارت با ایران شد
پایگاه خبری راد: عراق در آستانه امضای یک توافق انرژی ۳۰ ساله به ارزش ۵۳ میلیارد دلار با شرکت های اکسون موبیل و پتروچاینا است اما نخست وزیر عراق منکر هر گونه ارتباط میان این پروژه عظیم و اجازه آمریکا به بغداد برای همکاری با ایران شده است.
واکنش وزیر خارجه آمریکا به کاهش قیمت نفت
پایگاه خبری راد: وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی از کاهش قیمت نفت برنت در معاملات جمعه ابراز رضایت کرد و گفت: دولت ترامپ با ماندن قیمت نفت در پایین محدوده ۷۰ دلار مشکلی نخواهد داشت.
رشد اقتصادی عربستان افزیش یافت
پایگاه خبری راد: به لطف افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، رشد سه ماهه پایانی سال 2018 عربستان افزایش یافت.
کاهش نرخ بیکاری در کانادا
پایگاه خبری راد: باوجود اشتغال زایی منفی ماه مارس، نرخ بیکاری کانادا برای هفتمین ماه متوالی کاهش یافت.
اصلی‌ترین دغدغه‌های جهان نفت در سال ۹۸ چه خواهد بود؟
پایگاه خبری راد: بازار جهانی نفت سال گذشته با رویدادهای مهمی شامل توافق اوپک پلاس، جنگ تجاری آمریکا و چین، تنش‌های ژئوپلیتیکی در اقصی نقاط جهان، تحریم‌های واشنگتن علیه ایران و ونزوئلا، رشد بی وقفه تولید نفت شیل آمریکا و نگرانی‌ها پیرامون کندی رشد اقتصاد جهانی مواجه شد و از آنها تأثیر پذیرفت.
هشدار اوپک به وال استریت درباره نوپک
پایگاه خبری راد: اوپک به بانکهای وال استریت و سرمایه گذاران بزرگ هشدار داد اگر واشنگتن قانون ضداوپک معروف به نوپک را تصویب کند، اولین قربانی آن شیل آمریکا خواهد بود.